Residential nemesis. (1999) 168cm x 168cm. Acrylic and charcoal on canvas.
Get out before Saturday. (2000) 168cm x 168cm. Acrylic on canvas.
Trade center. (2000) 168cm x 168cm. Acrylic, charcoal and blackboard paint on canvas.
Hotels and a swimming pool. (2000) 168cm x 168cm. Acrylic, charcoal and gravel on canvas.
First Minos wall. (2000) 168cm x 168cm. Acrylic, charcoal and spray paint on canvas.
Second Minos wall. (2000) 168cm x 168cm. Acrylic, charcoal and spray paint on canvas.
Third Minos wall. (2000) 168cm x 168cm. Acrylic, charcoal and spray paint on canvas.
Haunted. (1999) 100cm x 100cm. Acrylic on canvas.
Special sauce. (1999) 100cm x 100cm. Acrylic on canvas.
Hole. (2005) 150cm x 150cm. Acrylic on canvas.
War village. (2000) 168cm x 84cm. Acrylic on canvas.
Pacific coast. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic and blackboard paint on canvas.
Santa Monica. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic blackboard paint on canvas.
Hollywood. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic blackboard paint on canvas.
Grozny. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic blackboard paint on canvas.
Kabul. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic blackboard paint on canvas.
Baghdad. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic blackboard paint on canvas.
London. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic blackboard paint on canvas.
Manhattan. (2003) 150cm x 150cm. Acrylic blackboard paint on canvas.
United states. (2004) 150cm x 150cm. Acrylic on canvas.
Кто-нибудь знает историю/идею идею этих картин?
zna4koff
:) спасибо
вла
насколько я знаю, донвуд или кто-то из них ехал в машине. незнаю зачем и почему именно в этот день, но он обратил внимание на дорожные знаки, по которым и ориентируется когда едет. эту идею он экстраполировал на социальность как таковую. ведь если подумать мы тоже ориентируемся по определенным знакам («движения»), будь то вывеска, плакат, реклама. следственно — жизнь, современную социальную среду, можно представить как общность этих самых знаков, которые и руководят нашей жизнью.
примерно так.